روداب نیوز

پایگاه خبری تحلیلی شهر روداب سبزوار

روداب نیوز

پایگاه خبری تحلیلی شهر روداب سبزوار

استاندار خراسان رضوی: بخشی از درآمد معادن صرف توسعه مناطق می‌شود

جواد ده نبی | چهارشنبه, ۲۸ مهر ۱۴۰۰، ۰۸:۱۲ ب.ظ
استاندار خراسان رضوی: بخشی از درآمد معادن صرف توسعه مناطق می‌شود

سبزوار- ایرنا- استاندار خراسان رضوی گفت: یکی از ظرفیت‌های بخش روداب سبزوار وجود معادن غنی است که باید بخشی از درآمد و عواید آن صرف توسعه همین منطقه شود.

محمدصادق معتمدیان شامگاه جمعه در جمع مردم شهر روداب شهرستان سبزوار افزود: بخش معدن، پیشران توسعه منطقه روداب است و با اختصاص بخشی از درآمد معادن به منطقه، پیشرفت این ناحیه شتاب خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: خام فروشی مواد معدنی یکی از چالش های این منطقه خراسان رضوی است که با توسعه مراکز فرآوری، زمینه ایجاد ارزش افزوده و درآمد پایدار ساکنان بخش روداب سبزوار فراهم می شود.

استاندار خراسان رضوی گفت: یکی از راههای بهره گیری بیشتر مردم روداب از وجود معادن غنی، جلوگیری از خام فروشی و سرمایه گذاری در حوزه فرآوری و ایجاد صنایع تبدیلی این بخش است که علاوه بر رونق تولید، ایجاد اشتغال می کند.

معتمدیان افزود: در راستای سرمایه گذاری در مناطق کم برخوردار می توان از ظرفیت سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران "ایمیدرو" در حوزه مطالعات، استخراج و توسعه معادن استان و این منطقه بهره گرفت.

وی با اشاره به ۲۹ سفر شهرستانی خود در استان خراسان رضوی طی یک سال گذشته، افزود: دیدار مردمی، اطلاع از وضعیت شهرها، بخش ها و مناطق روستایی در کنار شناسایی ظرفیت ها و مشکلات از اهداف این سفرها است.

استاندار خراسان رضوی گفت: از طریق سفرهای شهرستانی مطالبات اصلی مردم احصا و اولویت بندی شده و بر مبنای کار کارشناسی به خواسته های مردم پاسخ داده می شود.

وی ادامه داد: برخی از مشکلات در درون شهرستان ها و از طریق پیگیری و دستور  فرماندار به دستگاه های اجرایی قابل حل است و سایر مسائل در قالب مصوبات سفر از طریق دبیرخانه ای که در استانداری به همین منظور تشکیل شده، روزانه رصد و پیگیری می شود.

معتمدیان با اشاره به دستاوردهای فراوان نظام جمهوری اسلامی در طول دهه های گذشته در حوزه آب، برق، گاز، بهداشت، مخابرات و راههای روستایی گفت: این نهضت خدمات رسانی متوقف نمی شود.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است و شهر روداب در ۴۴ کیلومتری جنوب غرب سبزوار قرار دارد.

  • جواد ده نبی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی